احداث واحد‌های یک طبقه حیاط دار در گمیشان در قالب طرح نهضت ملی مسکن

احداث واحد‌های یک طبقه حیاط دار در گمیشان در قالب طرح نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از احداث واحد‌های یک طبقه حیاط دار و تک واحده در شهرستان گمیشان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

احداث واحد‌های یک طبقه حیاط دار در گمیشان در قالب طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای اسدالله پناه یزدان اظهار کرد: در برخی از شهر‌های استان از جمله گمیشان و سیمین شهر در وضعیت مطلوبی در حوزه تامین زمین قرار داریم که با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر احداث خانه‌های ویلایی، این طرح در گمیشان اجرایی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: طراحی واحد‌ها در این شهرستان‌ها با توجه به اراضی مناسب و فرهنگ بومی منطقه، به صورت یک طبقه حیاط دار و تک واحده انجام شده و هر قطعه زمین به یک نفر تعلق می‌یابد.

وی افزود: دو شهر گمیشان و سیمین شهر جزو شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر بوده که پالایش متقاضیان در این شهر‌ها بر عهده‌ی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.

پناه یزدان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی تا کنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از ۷ هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث این واحد‌ها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار کرده است.

وی با درخواست از دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر همکاری و واگذاری اراضی مازاد ادارات به این طرح، گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های مهم دولت برای خانه دارشدن مردم بوده و نیاز است که همه دستگاه‌های اجرایی در استان همکاری لازم را برای پیشروی هرچه بهتر و سریع‌تر این طرح داشته باشند.

منبع خبر : iribnews.ir