سوناک:پذیرفتنی نیست اقلیتی خودخواه زندگی مردم رامختل کنند

سوناک:پذیرفتنی نیست اقلیتی خودخواه زندگی مردم رامختل کنند

نخست وزیر انگلیس گفت: کاملا ناپذیرفتنی است که اقلیتی خودخواه که به اعتراضات غیرقانونی می‌پیوندند، زندگی مردم را مختل کنند.

  سوناک: پذیرفتنی نیست اقلیتی خودخواه زندگی مردم را مختل کنند به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اینترنتی بی بی سی، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس گفته است "کاملا ناپذیرفتنی" است یک "اقلیت خودخواه" که به اعتراضات غیرقانونی می‌پیوندند، زندگی مردم را مختل کنند.

وي افزود: سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس، با رئیس پلیس دیدار کرده است تا درباره تاکتیک‌های مورد استفاده برخی از گروه‌های معترض طرفدار محیط‌زیست مانند Just Stop Oil (که حامی کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی هستند) بحث کنند.سوناک تاکيد کرد "نظر من این است، کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید تمام قدرت آن را احساس کنند. "او که در دفتر نخست وزیری صحبت می‌کرد، گفت از پلیس حمایت می‌کند.

نخست وزیر گفت برای سرکوب اعتراضات غیرقانونی به پلیس اختیارات جدیدی داده شده است و برای پایان دادن به "این فلاکت و اختلال" ایجاد شده در زندگی خانوار‌های عادی، از حمایت کامل وی برای اقدام قاطع برخوردار خواهد بود.

سوناک گفت "به آن‌ها [پلیس] گفته‌ام که هر آنچه در زمینه اختیارات جدید لازم دارند، دولت در اختیار آن‌ها قرار خواهد، ما قبلاً برخی از این اختیارات را به آن‌ها داده ایم و برای استفاده از آن‌ها از پلیس حمایت می‌کنیم. " آیا قانونی است که جنبش just stop the oil جاده‌ها را ببندد؟

روسای پلیس پس از گفتگو‌ها در دفتر نخست وزیری این دیدار را "سازنده" توصیف کردند.بی جی هرینگتون رئیس پلیس گفت "پلیس با اعتراضات مخالف نیست، اما با جنایت مخالف است. "

در بیانیه‌ای آمده است "پلیس متعهد است به فعالانی که بیشتر از طریق اقدامات خطرناک، بی احتیاطی و جنایتکارانه زندگی مردم را مختل می‌کنند، واکنش سریع و مؤثری نشان دهد. "او گفت که این نشست نشان دهنده تعهد به مقابله با فعالیت‌های جنایی و در عین حال احترام به اعتراض قانونی است.

سر مارک در سخنرانی در مجمع لندن گفت "کاملا مصمم" است و با هر چیزی که فراتر از اعتراض قانونی و معقول باشد "با قاطعیت برخورد خواهد شد. "

منبع خبر : iribnews.ir